グループの賃貸住宅物件管理を行う株式会社ミニテック

Minitech corporation, which manages rental housing properties for the minimini Group.

集团的进行租赁住宅房屋管理的minitech股份有限公司

그룹의 임대주택 물건을 관리하는 주식회사 minitech

入居者様Q&A

家主様から頂戴するよくあるご質問にお応えします。

Tenants - FAQ

The following are questions frequently asked by tenants.

入居者様Q&A

家主様から頂戴するよくあるご質問にお応えします。

入居者様Q&A

家主様から頂戴するよくあるご質問にお応えします。

ご契約について

About contracts

关于合同

ご契約について

退去する場合の手続きについて教えてください。 What are the moving out procedures? 请告诉我退房时的手续。 退去する場合の手続きについて教えてください。

退去をされる方は、退去1ヶ月前までに愛知・三重・岐阜・静岡にお住まいの方は、退去受付センターへ、それ以外にお住いの方はミニテック管理担当店へ退去連絡を入れてください。詳しいお手続きは下記ページよりご確認ください。

>退去時の流れ

If you are moving out, please contact the Move-out Reception Center if you live in Aichi, Mie, Gifu, or Shizuoka, or your local minitech management office if you live in other areas, at least one month before moving out. Please refer to the following page for detailed procedures.

>Process for Moving Out

退房的住户请在退房日的一个月前通知我们。爱知、三重、岐阜、静冈的住户请联系退房受理中心,其他地区的住户请联系负责管理的minitech门店,告知退房意向。具体手续请查看以下页面。

>退房流程

退去をされる方は、退去1ヶ月前までに愛知・三重・岐阜・静岡にお住まいの方は、退去受付センターへ、それ以外にお住いの方はミニテック管理担当店へ退去連絡を入れてください。詳しいお手続きは下記ページよりご確認ください。

>退去時の流れ

契約の更新はどのようにおこなったらいいですか? How do I renew my contract? 续约时应该怎么办? 契約の更新はどのようにおこなったらいいですか?

契約期間は2年間となっており、契約更新ご希望の3カ月前からお手続きを頂く必要がございます。詳しいお手続きは下記ページよりご確認ください。

>契約の更新について

The contract term is two years, and you can renew your contract from three months prior to your contract expiration. Please refer to the following page for detailed procedures.

>About Contract Renewal

合同期限为两年,如果您希望续约,需要提前3个月办理手续。具体手续请查看以下页面。

>关于续约

契約期間は2年間となっており、契約更新ご希望の3カ月前からお手続きを頂く必要がございます。詳しいお手続きは下記ページよりご確認ください。

>契約の更新について

家賃の支払い方法について教えてください。 How can I pay my rent? 请告诉我支付房租的方式。 家賃の支払い方法について教えてください。

ミニテックのお支払い方法は口座からの自動引き落とし方式になります。

引き落とされる家賃は、前家賃です。月末までに翌月分をお支払いください。

また、当物件は信販会社より家賃集金業務を行います。

  ※一部法人契約の方は振込みになります。

  ※口座振替にともない信販会社より毎月のお支払い時に支払手数料が掛かります。

口座振替の手続きをされた方は、引き落としが開始されるまでに1~2ヶ月掛かります。個人・法人契約で入居された方は、引き落としの手続き完了までは、振込用紙が届きますので振込用紙に沿っての振込み、または賃貸借契約書に記載されている振込口座にお支払いください。

※一部法人契約の方は振込みになります。(法人契約で一部個人負担がある方は振込用紙に沿って個人負担分をお支払い)家賃引き落とし口座へのご入金は、引き落とし日(毎月27日)の前日までにお願いいたします。

※27日が土・日・祝の場合、翌営業日の引き落としとなりますのでご注意ください。

家賃等の支払いを延滞した場合、信販会社指定の方法(加入申込の内容<費用負担>)に従いお支払いください。

※管理担当店では、現金によるお支払いの受付は致しかねますので予めご了承ください。

Minitech automatically deducts rent from your bank account. Rent is deducted for the following month. Please pay the following month’s rent by the end of the previous month. In addition, rent collection operations for these properties are provided by a credit company. *For some corporate tenants, rent is paid by bank transfer. *A fee will be charged by the credit company in conjunction with the bank transfer each month. For those who have applied to pay via bank transfer, it will take one to two months before the transfers begin. For those who have moved in under an individual or corporate contract, you will receive a money transfer form until the transfer procedure is completed, so please follow the instructions on the form to transfer your payment or make payments to the bank transfer account indicated in the lease contract. *Some corporate contracts are paid by bank transfer. (For those who have a corporate contract with some personal payment obligations, the personal payment amount is to be paid according to the transfer form.) Please deposit money into the account from which rent will be paid by the day before the transfer date (the 27th of each month). *Please note that if the 27th falls on a Saturday, Sunday, or holiday, rent will be transferred on the next business day. In the event of an overdue rent or other payment, please make payment in accordance with the method specified by the credit company (Application Details ). *Please note that management offices do not accept cash payments.

minitech采用的支付方式为银行账户自动扣款。

所扣除的房租为次月预付房租。请在每月底前支付次月房租。

此外,本公司管理的房屋由信贩公司代收房租。

  ※部分法人签约的住户支付房租的方式为汇款。

  ※银行账户自动扣款时,信贩公司将收取每月的“支付手续费”。

办理自动扣款后,到开始自动扣款需要1~2个月的时间。由个人、法人签约的住户,在自动扣款手续完毕前,将收到汇款单,请使用汇款单汇款,、或汇款至租赁合同所示收款账户。

※部分由法人签约的住户支付房租的方式为汇款(法人签约且部分费用由个人承担的住户,根据汇款单支付个人承担的金额)。请于扣款日(每月27日)前将房租额存入房租扣款账户。

※27日为周六、周日、节假日时,扣款日将顺延至下一工作日,敬请注意。

逾期支付房租等时,请按照信贩公司指定的方法(申请加入时的内容<费用承担>)进行支付。

※负责管理的门店无法受理现金支付,敬请谅解。

ミニテックのお支払い方法は口座からの自動引き落とし方式になります。

引き落とされる家賃は、前家賃です。月末までに翌月分をお支払いください。

また、当物件は信販会社より家賃集金業務を行います。

  ※一部法人契約の方は振込みになります。

  ※口座振替にともない信販会社より毎月のお支払い時に支払手数料が掛かります。

口座振替の手続きをされた方は、引き落としが開始されるまでに1~2ヶ月掛かります。個人・法人契約で入居された方は、引き落としの手続き完了までは、振込用紙が届きますので振込用紙に沿っての振込み、または賃貸借契約書に記載されている振込口座にお支払いください。

※一部法人契約の方は振込みになります。(法人契約で一部個人負担がある方は振込用紙に沿って個人負担分をお支払い)家賃引き落とし口座へのご入金は、引き落とし日(毎月27日)の前日までにお願いいたします。

※27日が土・日・祝の場合、翌営業日の引き落としとなりますのでご注意ください。

家賃等の支払いを延滞した場合、信販会社指定の方法(加入申込の内容<費用負担>)に従いお支払いください。

※管理担当店では、現金によるお支払いの受付は致しかねますので予めご了承ください。