グループの賃貸住宅物件管理を行う株式会社ミニテック

Minitech corporation, which manages rental housing properties for the minimini Group.

プライバシーポリシー

Privacy Policy

プライバシーポリシー

当社は、お取引に伴いお客様の個人情報をいただいております。これは、お取引に伴い入手するお客様の個人情報の保護とお取扱いにつきまして、個人情報保護法の規定に従いご説明するものです。

基本方針

当社は、個人情報保護に関する法令を遵守し、役員はじめ全ての従業員が、取扱う個人情報の重要性を認識するとともに、適正な取扱いと保護に努めます。また、継続的に見直しを実施して、個人情報保護の一層の改善・向上に努めて参ります。

ミニテックのWebサイト・アプリにおける個人情報の取り扱いポリシー

ミニテックのWebサイト・アプリ(以下、当社Webサイトとします) では、個人情報の保護に関して、ご利用される方々が安心していただけるよう、個人情報の取り扱いに以下のとおりポリシーを定めています。
※ミニテックのアプリとは、ミニテックオーナーアプリを指します。
※当社webサイトとは次のドメインとそのサブドメインを指します。minitech.co.jp

個人情報の取り扱いについて

1.個人情報の取得、利用、提供

お客様の個人情報の取得は、適正な手段によって行うとともに、利用目的の公表・通知・明示等を行い、ご本人の同意なく、利用目的の範囲を超えた個人情報のお取扱いはいたしません。また、個人情報を第三者に提供・開示等する場合は、法令の定める手続きに則って行います。

2.当社が取扱う個人情報

当社は、賃貸物件の入居(使用)希望者様・入居者(使用者)様・連帯保証人様・入居者家族様・同居人様、売買物件の申込者様・購入者様、管理やサブリースもしくは媒介の委託を受けた不動産の所有者その他権利者様(以下、総称して「お客様」といいます)の個人情報を有しています。
また、当社Webサイトをご利用される方の氏名、性別、生年月日、住所、電話番号、電子メールアドレス、お問い合わせ内容、シミュレーション入力内容および結果、ウェブ閲覧履歴、各種アクセス解析データやエラーログ、その他ご利用される方の固有の情報にてお客様個人を特定することのできる情報を有しています。

3.個人情報の利用目的

お客様の個人情報は、以下の目的のために利用します。

  • 不動産の仲介、売買、賃貸、管理、建築請負等の取引に関する契約の履行及びその他附帯する業務のため。
  • 物件のご紹介、お申込の結果等の連絡、信販会社・保証会社へ与信調査、賃貸借契約、連帯保証契約、賃料等の集金、管理委託契約・サブリース原契約・媒介契約の締結、履行、及び契約管理、契約後の管理・アフターサービス等の実施のため。
  • 賃貸物件の募集、契約申込から解約精算及びその後の管理までに係わる一連の管理業務及びその他附帯する業務のため。
  • 損害保険の媒介・代理業務のため。
  • 当社が扱う他の不動産及びサービスまたは公共利用の紹介並びにお客様にとって有用と思われる当社提携先の商品・サービス等の紹介、またアンケート等の発送のため。
  • クッキー・アクセス解析等を利用し当社Webサイトを利用される方のサービス利用記録の集計、分析を行い、個人が識別・特定できないように加工した統計資料を作成し、新規・既存サービスの開発・改善等の業務の遂行、セキュリティ保全のために利用、処理することがあります。また、統計資料を業務提携先等に提供することがあります。
    ※ブラウザの設定変更をすることにより、クッキー等は停止することができます。
  • 上記1~5の利用目的の達成に必要な範囲で、第三者へ提供するため。

4.個人情報の第三者への開示・提供

お客様の個人情報は、法令の規定に基づく場合のほか、上記利用目的の達成に必要な範囲内で、第三者に開示・提供されます。

  • 提供する項目
    氏名、性別、生年月日、住所、電話番号、電子メールアドレス、お問い合わせ内容、ウェブ閲覧履歴、シミュレーションの入力内容および結果、各種アクセス解析データやエラーログ、その他ご利用される方の固有の情報にてお客様個人を特定することのできる情報等、その他上記利用目的の達成に必要な範囲の項目。
  • 開示・提供方法
    書面、郵便物、電話、ファックス、インターネット、電子メール、広告媒体等。
  • 提供の停止
    お客様ご本人からの申し出により、相手方への提供は停止します。なおその場合、当社によるサービスの低下、サービスの提供の停止、契約履行上・管理上の支障等が出る場合があります。

5.個人情報の共同利用

当社は、下記グループ会社との間で個人データを共同利用します。

  • 共同して利用する者の範囲
    株式会社ミニミニ、その他グループ各社。主なグループ各社の事業内容その他詳細については、ホームページをご覧ください。→http://minimini.jp
  • 利用目的
    上記3記載の個人情報の利用目的と同様。
  • 共同利用する個人情報の項目
    氏名、性別、生年月日、住所、電話番号、お問い合わせ内容、ウェブ閲覧履歴、シミュレーションの入力内容および結果、各種アクセス解析データやエラーログ、その他ご利用される方の固有の情報にてお客様個人を特定することのできる情報等、その他上記利用目的の達成に必要な範囲の項目。

6.個人情報の保護対策

  • 当社の従業員に対して個人情報保護のための教育を行い、お客様の個人情報を厳重に管理いたします。
  • 当社が保有するデータベースシステムについては、必要なセキュリティ対策を講じます。
  • ホームページのお問い合せからの個人情報取得経路は、SSL暗号化通信により保護されています。

7.個人情報取扱いの外部委託

当社が保有する個人情報の取扱いについて、利用目的の範囲内で外部委託する場合があります。その場合には、個人情報の保護に十分な措置を講じている者を選定し、委託先に対して必要かつ適切な管理・監督を行います。

8.クッキー(Cookie)について

ミニミニグループでは、一部のコンテンツについてクッキー(Cookie)を利用しています。クッキーとは、サイトにアクセスした際にブラウザに保存される情報です。このクッキーには、氏名やメールアドレス等の個人情報は含まれません。
クッキー等を利用し、ミニミニグループ内のコンテンツを利用される方のサービス利用記録の集計・分析を行い、新規サービスの開発等の業務の遂行のために利用・処理することがあります。また、統計資料を業務提携先等に提供することがあります。
ブラウザの設定により、クッキーを使用しないようにすることも可能です。(ご利用のブラウザの設定をご確認ください)

9.アクセス解析について

当社Webサイトでは、サービス向上のために Googleによるアクセス解析ツール「Google アナリティクス」を使用しています。Google アナリティクスは、クッキーを使用してユーザーの訪問データ(IPアドレス、訪問したページ、滞在時間、使用デバイスなど)を収集・分析します。
この機能はクッキーを無効にすることで収集を拒否することが出来ますので、お使いのブラウザの設定をご確認ください。詳細については Google プライバシーポリシー および Google 利用規約 をご覧ください。 Google アナリティクス利用規約
https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/jp/
Googleのプライバシーポリシー
https://policies.google.com/privacy?hl=ja
Analyticsオプトアウトアドオン
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja

10.開示・訂正・利用停止等の申し立て(開示請求等)

開示・訂正・利用停止等の申し立て(開示請求等)お客様自身の保有個人データについて、開示・訂正・利用停止等のご請求、その他個人情報に関するお問合せは、下記の受付窓口に電話または郵便・電子メールでお申し出ください。開示請求等に際しましては、ご請求がお客様ご本人からであることの確認手続き、該当保有個人データの抽出及びこれに伴う適切なご説明の準備には、一定の日数を要することを予めご了承ください。なお、一部または全部を利用停止等や第三者への提供停止した場合、当社によるサービスの低下、サービスの提供の停止、契約履行上・管理上の支障が出る場合がありますので、ご理解とご協力をお願い申し上げます。 万一、当社よりご請求に応じられない合理的な理由がある場合には、その旨をご説明申し上げます。

個人情報に関するお問い合せ受付窓口

株式会社ミニテック 中部本部
住所: 〒460-0003
愛知県名古屋市中区錦3丁目16番27号
電話: 052-971-0087
受付時間 平日(月~土)9:00~18:00

手数料

1回の請求ごとに2,000円(別途消費税)

その他

開示請求等に関する受付手続の詳細は、お申し出いただいた際にご案内申し上げます。当社は、以上の方針について適宜見直しを行い、改訂することがあります。本方針及びその変更などの情報は、当社ホームページにおいて公表して参ります。

(平成23年1月6日 改定)

Privacy Policy

We receive personal information from customers in the course of our business transactions. This is an explanation of how we protect and handle the personal information we receive in the course of our business transactions in accordance with the provisions of the Act on the Protection of Personal Information.

Basic Policy

We comply with laws and regulations regarding the protection of personal information. All of our employees, including officers, recognize the importance of the personal information we handle, and strive to handle and protect it appropriately. In addition, we will continuously review our privacy policy to further improve and enhance our protection of personal information.

ミニテックのWebサイト・アプリにおける個人情報の取り扱いポリシー

ミニテックのWebサイト・アプリ(以下、当社Webサイトとします) では、個人情報の保護に関して、ご利用される方々が安心していただけるよう、個人情報の取り扱いに以下のとおりポリシーを定めています。
※ミニテックのアプリとは、ミニテックオーナーアプリを指します。
※当社webサイトとは次のドメインとそのサブドメインを指します。minitech.co.jp

About Handling of Personal Information

1. Acquisition, use, and provision of personal information

We acquire the personal information of customers by appropriate means, publicly announce, notify, or clearly state the purpose of use, and do not handle personal information beyond the scope of the purpose of use without the consent of the person concerned. In addition, when we provide or disclose personal information to third parties, we do so in accordance with the procedures prescribed by law.

2. Personal information handled by our company

We possess the personal information of prospective tenants (users), tenants (users), guarantors, and the families and roommates of tenants for rental properties; applicants and purchasers of properties for sale; and owners and other right holders of real estates entrusted to us for management, subleasing, or brokerage (hereinafter collectively referred to as “customers”).

3. Purpose of use of personal information

The personal information of customers is used for the following purposes.

  1. To execute contracts related to agency, sales and purchase, rental, management, construction contracting, and other real estate transactions, as well as other incidental operations.
  2. To introduce properties, communicate the results of applications, etc., conduct credit checks for credit and guarantee companies, lease contracts, joint guarantee contracts, collect rents, etc., conclude and execute management consignment contracts, subleasing contracts, and brokerage contracts, and carry out contract management, post-contract management, after-sales services, etc
  3. To perform a series of management operations related to the solicitation of rental properties, contract applications, cancellation settlements, and subsequent management, as well as other incidental operations.
  4. To act as a broker or agent for non-life insurance
  5. To introduce other real estate, services, or public use handled by our company, as well as products and services of our business partners that may be useful to our customers, and to send out questionnaires, etc
  6. クッキー・アクセス解析等を利用し当社Webサイトを利用される方のサービス利用記録の集計、分析を行い、個人が識別・特定できないように加工した統計資料を作成し、新規・既存サービスの開発・改善等の業務の遂行、セキュリティ保全のために利用、処理することがあります。また、統計資料を業務提携先等に提供することがあります。
    ※ブラウザの設定変更をすることにより、クッキー等は停止することができます。
  7. (6) To provide personal information to third parties to the extent necessary to achieve the purposes of use described in (1) through (5) above.

4. Disclosure and provision of personal information to third parties

In addition to cases in which it is required by law, the personal information of customers is disclosed or provided to third parties to the extent necessary to achieve the purposes of use described above.

  1. Information provided
    Name, gender, date of birth, address, phone number, and other information to the extent necessary to achieve the purposes of use described above
  2. Disclosure/provision method
    In writing, by mail, telephone, fax, Internet, email, advertising media, etc.
  3. Termination of provision
    The provision of personal information to third parties will be terminated upon the customer's request. In such cases, there may be instances in which our services are degraded, service provision is suspended, or there are impediments to contract execution or management, among other issues.

5.Joint use of personal information

We jointly use personal data with the following minimini Group companies

  1. Scope of joint users
    Minimini Corporation and other minimini Group companies. Please refer to the following website for the business activities and other details of major minimini Group companies →http://minimini.jp
  2. Purpose of use
    Same as the purpose of use of personal information described in 3. above.
  3. Personal information to be jointly used
    Name, gender, date of birth, address, phone number, and other information to the extent necessary to achieve the purposes of use described above.

6. Measures to protect personal information

  1. Our employees are trained to protect personal information, and strictly manage the personal information of customers.
  2. We take the necessary security measures for our database system.
  3. The route for obtaining personal information from inquiries on our website is protected by SSL encrypted communication.

7.Outsourcing of the handling of personal information

The handling of personal information held by our company may be outsourced within the scope of the purpose of use. In such cases, we select a party that has taken sufficient measures to protect personal information, and we manage and supervise the outsourced party as necessary and appropriate.

8.クッキー(Cookie)について

ミニミニグループでは、一部のコンテンツについてクッキー(Cookie)を利用しています。クッキーとは、サイトにアクセスした際にブラウザに保存される情報です。このクッキーには、氏名やメールアドレス等の個人情報は含まれません。
クッキー等を利用し、ミニミニグループ内のコンテンツを利用される方のサービス利用記録の集計・分析を行い、新規サービスの開発等の業務の遂行のために利用・処理することがあります。また、統計資料を業務提携先等に提供することがあります。
ブラウザの設定により、クッキーを使用しないようにすることも可能です。(ご利用のブラウザの設定をご確認ください)

9.アクセス解析について

当社Webサイトでは、サービス向上のために Googleによるアクセス解析ツール「Google アナリティクス」を使用しています。Google アナリティクスは、クッキーを使用してユーザーの訪問データ(IPアドレス、訪問したページ、滞在時間、使用デバイスなど)を収集・分析します。
この機能はクッキーを無効にすることで収集を拒否することが出来ますので、お使いのブラウザの設定をご確認ください。詳細については Google プライバシーポリシー および Google 利用規約 をご覧ください。 Google アナリティクス利用規約
https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/jp/
Googleのプライバシーポリシー
https://policies.google.com/privacy?hl=ja
Analyticsオプトアウトアドオン
https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja

10.Requests for disclosure, correction, discontinuation of use, etc. (Request for disclosure, etc.)

For requests for disclosure, correction, discontinuation of use, etc. of a customer's own retained personal data, or other inquiries concerning personal information, please contact the following reception desk by telephone, mail, or email. Please note that it may take a certain number of days to confirm that the request for disclosure, etc. is made by the customer themselves, to extract the relevant retained personal data, and to prepare an appropriate explanation in connection with said request. Please understand that if we discontinue the use or provision to a third party of part or all of your personal information, our services may be degraded, our service provision may be suspended, or there may be impediments to contract execution or management. In the event that we have a rational reason for not being able to respond to your request, we will provide an explanation to that effect.

Reception desk for inquiries regarding personal information

Chubu Head Office of minitech corporation
Address: 460-0003
3-16-27 Nishiki, Naka Ward, Nagoya City, Aichi Prefecture
Phone number: 052-971-0087
Reception hours: Monday to Saturday, 9:00 A.M. - 6:00 P.M.

Fee

2,000 yen per request (not including consumption tax)

Other

Details of the procedures for receiving requests for disclosure, etc. will be provided upon request. We may review and revise the above policy as necessary. We will disclose information regarding this policy and any changes made to it on our website.

(Revised January 6, 2011)