グループの賃貸住宅物件管理を行う株式会社ミニテック

Minitech corporation, which manages rental housing properties for the minimini Group.

集团的进行租赁住宅房屋管理的minitech股份有限公司

그룹의 임대주택 물건을 관리하는 주식회사 minitech

退去時の流れ

退去までの流れをご紹介します。
分からないことは、ミニミニ・ミニテックのスタッフまでお気軽にお尋ねください。

Process for Moving Out

This guide covers the process for moving out
If you have any questions, please feel free to ask a minimini or minitech staff member.

退房流程

下面介绍退房的流程。
如有疑问,欢迎随时咨询minimini或minitech的工作人员。

退去時の流れ 退去時の流れ

1ミニテック退去申請フォームより申請

退去をされる方は退去1ヶ月前までに、下記「退去申請フォーム」よりご登録ください。
お電話での退去受付は行っていません、「退去申請フォーム」より退去申請を行っていただきますよう、予めご了承ください。
>退去申請フォーム

>ミニテック店舗一覧

  • 個人契約の場合、退去申請フォームからの申請後、「入居者様専用マイページ」から退去申請をしていただくことにより、「入居者様専用マイページ」にて退去受付が完了いたします。
  • 法人契約の場合、退去申請フォームからの申請にて退去受付を完了いたします。
  • 個人契約の場合、退去連絡時に物件名・号室・入居者名・連絡先・退去予定日・書類送付先を確認させていただきます。
  • 法人契約の場合、退去連絡時に物件名・号室・入居者名・連絡先・退去予定日・法人担当者の方の名前・会社の連絡先・書類送付先を確認させていただきます。
    ご入居者様からの退去受付は出来かねます。必ず法人担当の方からの連絡をお願いします。
  • 物件によっては退去連絡を入れる日数が異なる場合もありますので、賃貸借契約書の条項をご確認ください。
  • 次のお部屋もミニテック管理物件に入居される方へ特典がございます。
    >ミニテック管理物件内で引越しをされる方へ
  • カギ返却の際、郵送にて対応することも可能な物件もあります。その場合は、退去受付センターより「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」をご案内させていただきます。

2解約通知書を送付する

  • 「入居者様専用マイページ」から申請された方は、「入居者様専用マイページ」から解約通知書、故意過失による破損・汚損申告書の返信を行うことが出来ますので、「入居者様専用マイページ」からお手続きしてください。
  • 受付センターより入居者様宛に解約通知書、故意過失による破損・汚損申告書(希望宛先)をお送りいたします。ご記入の上、退去の2週間前までに受付センターへご返送ください。(遅れる場合については、受付センターへご連絡をお願いいたします。フリーダイヤル 0800-222-3209)

3鍵の返却

解約通知書の受領後に「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」を郵送させて頂きます。
鍵返却手順
最初に「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」裏面に予め必要事項を記入してください。

  • お部屋に賃借人様のお荷物、お忘れ物がない事を確認してください。
  • 外に出て、玄関の鍵を閉めてください。
  • 鍵を閉めたら、ご契約時に受け取ったすべての鍵を、「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」に入れてください。
  • 「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」に、必要事項が記入されている事を確認してください。
  • 「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」はしっかりと封をして、郵便ポストに投函してください。
これで鍵返却は完了です。

郵送される際は、「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」の封筒裏面に必要事項の記入(ご署名)がお忘れでないか確認してください。消印日をもって明渡し日とさせていただきます。

鍵の返却をもって、賃貸借契約の解約が成立します。ご退去されても「鍵返却用封筒(黄色い封筒)」の提出がなされませんと提出されるまでの期間、賃料をお支払い頂くことになります。

退去されたお部屋には残置物を残さないようにお願いします。残置物があった場合、別途処分費用が発生します。

退去時の流れ 退去時の流れ

1Apply using the minitech Moving Out Application Form

If you wish to move out, please register using the "Moving Out Application Form" below at least one month prior to moving out.
Please note that we do not accept moving out notifications by phone. Please apply to move out using the "Moving Out Application Form."
>Moving Out Application Form

>List of minitech stores

  • For individual contracts, after submitting the Moving Out Application Form, please submit a moving out application from the "Dedicated Tenant MyPage" to complete your move-out notification on the "Dedicated Tenant MyPage."
  • For corporate contracts, please submit the Moving Out Application Form to complete your move-out notification.
  • For individual contracts, we will confirm the property name, room number, tenant's name, contact information, move-out date, and document mailing address at the time of move-out notification.
  • For corporate contracts, we will confirm the property name, room number, tenant's name, contact information, move-out date, corporate representative's name, company contact information, and document mailing address at the time of move-out notification.
    We cannot accept move-out notifications from tenants. Please be sure that the person in charge at your company contacts us.
  • The number of days required for the move-out notification varies depending on the property, so please check the terms of your lease contract.
  • There are special benefits for those who move into another minitech-managed property.
    >For those moving between minitech-managed properties
  • Some properties allow you to return your keys by mail. In such cases, the Move-out Reception Center will provide you with a "Key Return Envelope" (yellow envelope).

2Send the Cancellation Notification

  • If you applied through the "Dedicated Tenant MyPage," you can submit the Cancellation Notice and the Report of Stains and Damage Caused by Intentional or Negligent Acts through the "Dedicated Tenant MyPage," so please complete the procedures from the "Dedicated Tenant MyPage."
  • The Reception Center will send the tenant the Cancellation Notification and the Report of Stains and Damage Caused by Intentional or Negligent Acts (to the specified address). Please fill out the forms and return them to the Reception Center at least two weeks prior to moving out. (If you cannot return the form by the deadline, please contact the Reception Center at 0800-222-3209 (toll-free).)

3Key return

After receiving the Cancellation Notification, we will send you a "Key Return Envelope" (yellow envelope) by mail.
Key return procedure
First, fill out the necessary information on the back of the "Key Return Envelope" (yellow envelope).

(1) Confirm that the lessee has not left or forgotten any personal items in the room.
(2) Exit the room and lock the front door.
(3) After locking the door, place all keys received during contracting in the "Key Return Envelope" (yellow envelope).
(4) Double check for any omissions on the "Key Return Envelope" (yellow envelope).
(5) Seal the "Key Return Envelope" (yellow envelope) securely and deposit it in the mailbox.

This completes the key return process.

*When mailing, please double-check that the necessary information (including your signature) is filled out on the back of the "Key Return Envelope" (yellow envelope). The date of the postmark will be considered the date of handover.

*The termination of the lease contract will be effective upon the return of the keys. If you move out without submitting the "Key Return Envelope" (yellow envelope), you will be required to pay rent until it is submitted.

*Please ensure that no items are left behind in the room. If any items are left behind, you will be charged a separate disposal fee.

退去時の流れ 退去時の流れ

1通过minitech退房申请表单申请

退房的顾客请于退房的一个月前通过以下“退房申请表单”登记。
无法受理通过电话告知的退房申请,所以请用“退房申请表单”申请退房,敬请谅解。
>退房申请表单

>minitech门店一览

  • 如果签约人为个人,用退房申请表单申请后,需从“住户专用主页”上进行退房申请,通过“住户专用主页”完成退房受理。
  • 如果签约人为法人,通过退房申请表单申请后即完成退房受理。
  • 收到告知退房意向的通知时,如果签约人为个人,我们会对房屋名称、房号、住户姓名、联系方式、计划退房日期和资料邮寄地址进行确认。
  • 收到告知退房意向的通知时,如果签约人为法人,我们会对房屋名称、房号、住户姓名、联系方式、计划退房日期、法人的负责人姓名、公司的联系方式和资料邮寄地址进行确认。
    无法受理由住户进行的退房申请。务必请法人的负责人与我们联系。
  • 告知退房意向需提前的天数因房屋而异,请查看租赁合同中的相关条款。
  • 搬家后仍然选择入住minitech所管理房屋的顾客可享受特惠。
    >致搬家后仍然选择入住minitech所管理房屋的顾客
  • 返还钥匙时,部分房屋可通过邮寄返还。对于这类房屋,退房受理中心将向您提供“返还钥匙专用信封(黄色信封)”。

2邮寄《解约通知书》

  • 通过“住户专用主页”申请的住户可通过“住户专用主页”回寄《解约通知书》、《故意、过失导致的破损/污损申报书》,因此请通过“住户专用主页”办理手续。
  • 受理中心将向住户寄送《解约通知书》、《故意、过失导致的破损/污损申报书》至住户指定的收件地址。请填写后,于退房日的两周前寄回受理中心。(发生延迟时,请联系受理中心。免费电话 0800-222-3209)

3返还钥匙

您收到《解约通知书》后,我们将给您邮寄“返还钥匙专用信封(黄色信封)”。
钥匙返还步骤
首先请在“返还钥匙专用信封(黄色信封)”背面填写必要事项。

  • 请确认房屋中是否已经没有承租人的行李或遗忘物品。
  • 请到屋外,锁好大门。
  • 锁好门后,请将签约时领取的所有钥匙装入“返还钥匙专用信封(黄色信封)”。
  • 请确认“返还钥匙专用信封(黄色信封)”上是否填好了必要事项。
  • 请封好“返还钥匙专用信封(黄色信封)”,然后投入邮筒。
至此便完成了返还钥匙的步骤。

邮寄时请确认“返还钥匙专用信封(黄色信封)”的背面没有忘记填写必要事项(签名)。我们将把邮戳日期作为退房日期。

返还钥匙后即视为租赁合同正式解约。如果您已搬出房屋却未提交“返还钥匙专用信封(黄色信封)”,则至提交为止一直需要支付租金。

请勿将物品遗留在已退房的房屋内。如有遗留物品,将另行收取处理费用。